A kind of a "dangerous supplement", marked, scarred on a body, post-orgasmically, always, already in anticipation of (a) crisis OR for a desert avec 'agape'. Mindb(l)ogg(l)ing Noise. "Avalanche, would you share my last pursuit?" (Baudelaire)

Thursday, June 28, 2007

SAVE PERAIOS 3 - SIGN NOW!

UPDATE: Ehoume steilei mia prwti proheiri epistoli / aitisi gia na exetastei i pithanotita na prostatefthei to ktirio. Deite tin sto telos tou post, ypograpsete sta sholia i sto emai demetris_taliotis@yahoo.com Skopos einai mehri tin Deftera, Triti na xanasteiloume kati kai na ktypisoume portes.

UPDATE 2: I Tsentas eteliase to oikopedo me endeixi 'Ergotaxio - Apagorevete I Eisodos'. Not good.

Update 3: Corrected email and typos.





I katedafisi arhise simera, apo tin Tsentas Developers. Hwris adeia katedafisis, hwris poleodomiki adeia kai hwris adeia oikodomis, ex' oson katafera na mathw mehri twra, gia ta 'luxury apartments' pou diafimizoun. O kataprasinos, myrwdatos kipos, ta dyo sintrivania kai to mikro pervoli pisw apo to spiti den yparhoun pia. I idia i oikodomi stekei akoma. Mesa ehtos apo ta fitted pou antikatestisan se kappoia stigmi ta xylina patwmata se kappoia dwmatia, den ehei allaxei katholou apo to 1947 otan ktistike. I de kouzina kai to kathistiko me to enswmatwmeno polyepiplo / kanape einai ypodagmeita leitourgikotitas kai design. To prwto ergo tou Charilaou Dikaiou stin Kypro, gia tin aderfi tou, ston tote apomwnomeno lofo tou Lykavitou. Monadiko styl gia ta kypriaka dedomena, apodeixi tis polyfwnikotitas enos idiaiterou kypriakou modernismou ma kai deigma tehnikwn pou den yparhoun se allo ktirio stin Kypro - opws i oliki ependysi tou apo mikra votsala tis thalasas topothetimena apefthias panw ston tsimentenio floio tou.




NA KAMOUMEN OTI EN NA KAMOUME TWRA. EMEINAN WRES - OI MERES. EAN PESEI TO PROSTIMO POU THA PLIRWSOUN - AFOU DEN EHOUN AKOMA ADEIA- EINAI MONO 7O LIRES!!!!! KAI OHI DEN EINAI DIATIRITEO!


I EPISTOLI:


29 Ιουνιου 2007
Λευκωσία

Αξιότιμε/η Κύριε / Κυρία,

Με την κάτωθεν επιστολή απαιτούμε όπως η δυόροφη οικία (ισόγειο και υπόγειο) που βρίσκεται στην οδό Πειραιώς 3, Λυκαβητός , Λευκωσία κυριχθεί διατηρητέα ούτως ώστε να απολαμβάνει τα προνόμια και την προστασία ενός αρχιτεκτονικού μνημείου και δείγματος πολιτιστικής κληρονομιάς και να προστατευθεί άμεσα από την σχεδιαζόμενη κατεδάφιση του από τους νέους ιδιοκτήτες του, την Tsentas Developers.

Είναι έργο του Χαρίλαου Δίκαιου (1912- ), ενός πολυδιάστατου παραγωγού πολιτισμού – και όχι απλά ενός αρχιτέκτονα/εκτελεστή- για την αδερφή του και τον σύζυγο της. Κτισμένο γύρω στα 1947 είναι ίσως το πρώτο έργο του αρχιτέκτονα στην Κύπρο μετά την επιστροφή του απο το Παρίσι (1945) όπου σπούδασε. Αυτό και μόνο του θα έπρεπε να θεωρήτε αξιόλογο για τη διαδικασία διατήρησης, αφού και αρχιτεκτονικα και κοινωνικά είναι μία πρώτη προσωποποίηση αισιοδοξίας μήνες μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και μια σημαντικότατη καταγραφή της πολεοδομικής ένταξης και έναρξης του αστικού πολιτισμού του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα στην Κύπρο.

Ως κτίσμα χαρακτηρίζεται από μια ιδιότυπη, κυπριακή προσέγγιση του αρχιτεκτονικού μοντερνισμου. Διτηρώντας την χαρακτηριστική μοντερνιστική καθαρότητα και την λιτότητα στον εξωτερικό του σχεδιασμό, και αναγνωρίζωντας την τοπο-γεωγραφική του θέση έχωντας την πρόσοψη του προς το Νότο – στα πλαίσια του φωτισμού του κτιρίου με όσο το δυνατό πιο πολύ φυσικό φως- επανερμηνεύει ταυτόχρονα λαϊκές δομικές τεχνικές (επενδυμένο σχεδόν εξ ολοκληρού από μικρά βότσαλα τα οποία είχαν τοποθετηθεί απευθείας επάνω στον μπετόν αρμέ φλοιό του). Κάτι που χρησημοποιήθηκε στη συνέχεια από άλλους αρχιτέκτονες και που έτσι οριοθετεί το χώρο του κυπριακού αρχιτεκτονικού μοντερνισμού ως ήδη, επισης, τις απαρχές και τις συγγένειες του με τον μετα-μοντερνισμό αισθητικά και πολιτικά. Η οικια στην Πειραιως 3 λογω χρονολογίας είναι όχι απλά η έναρξη τούτης της εκλεκτικής συγγένειας κυπριακής αρχιτεκτονικής και του μεταιχίου μεταξύ μοντερνισμού και μεταμοντερνισμού, μα μάλλον αποτελούσε λόγω χρονολογίας και σημαντικό σημείο αναφοράς για μεταγενέστερα κτίρια όπως η οικία Κάνθου, πρώιμο έργο του Νεοπτόλεμου Μιχαηλίδη κατασκευασμένο μεταξύ των χρονολογιών 1949-1952.

Εσωτερκά η διαρύθμηση του πέραν της εξαιρετικής λειτουργικότητας βριθεί μοναδικών ενσωματομένων επίπλων (δες σαλόνι) και χώρων αποθήκευσης, σε όλα τα δωματία του σπιτιού, που έχουν μείνει σχεδόν ανέπαφα παρά την ηλικία τους και είναι με τη σειρά τους παραδείγματα της λεπτομερούς προσοχής στην εσωτερική διακόσμηση ενός μοντερνιστικού σπιτιού. Η κουζίνα έπισης είναι σχεδιασμένη για να υποδεχθεί και να ενσωματώσει στο χώρο όλες τις τότε σύγχρονες οικιακές συσκευές. Μέχρι τις 28 Ιουνίου το κτίριο πλαισιωνόταν επίσης από ένα καταπράσινο κήπο, με θάμνους, δέντρα, βότανα, δυο συντριβάνια - λίμνες που πολεοδομικά και περιβαλλοντικά αποτελούσε σημείο αναφοράς ήπειας ανάπτυξης -μα και μνήμης – στον υπερπληρή πολυκατοικιών λόφο του Λυκαβητού.

Η διατήρηση του κτιρίου, κατ αρχήν, και εν συνεχεία η επαναφορά του οσο το δυνατό στην αρχική του μορφή, είναι άμεση και επιτακτική ανάγκη. Δείγματα τέτοιας αρχιεκτονικής και κοινωνικό-πολιτιστικής αξίας είναι εξαιρετικά σπάνια Ευελπιστουμέ πως θα εξετάσετε το αίτημα μας άμεσα, με ευαισθησία και με διαφάνεια.

Μετά Τιμής

Δημήτρης Ταλιώτης -99746392 / demetris_taliotis@yahoo.com
Κωνσταντίνος Ταλιώτης -99719169
Κατίνα Σαούλλη -99485165
Ορέστης Λάμπρου – 99596276
Ευθυμία Άλφα - 99463407
Μάριος Χρυσάνθου- 99469383

Stelios

Wednesday, June 27, 2007

telephoneki paremvasi (or how to get ahead in cypriot cultural studies using means)

ke ego epimeno, ine iliou faneroteron kirie k. mou
iliou faneroteron
pos kapioi epitidioi exoun diisdisi ta, oxi drakondia opos isxirizonte merikoi merikoi, alla midamina
metra pou ixan lifthi apo tous armodious foreis ke aftin tin stigmi exoumen sta xeria mas adiapseftsta tekmiria
ne malista, adiapsefsta tekmiria, ke omilo
ma sas parakalo afiste me na olokliroso
sas parakalo, ego sas ediakopsa tin oran pou emilousate?
oi peste mou, ego sas ediakopsa?
ke opos elega ke prin kirie k. mou
ta themata ton exetaseon ixan diarrefsi tin proigoumeni nixta, ke exoumen adiapsefsta stixia ke martiries pou theloun koukkoulloforous na peristixizoun ta kentrika grafeia tou ombiou spirkou giro sta mesanihta tis extesinis nixtas
ke opos elega ke proigoumenos feri tis efthines tis ke i astinomia
ke to ipourgeion
ke oloi oi alloi armodioi foreis
diladi an ine dinaton, pragmatika dierotoumetha ke emis pleon, epitrepete na simvennoun tetia eshi
dioti prokite peri eshous kirie k. mou
pragmatika peri aftou prokite
ke peste mou
epitreponte tetia pragmata na lamvannoun choran se enan kratos melos tis evropaikis enosis, diladi pros theou akousate esis na simvennoun tetia pragmata se mia gallian, se enan velgion, se ena louxemvourgo? pou exanakoustiken? ke telos panton imasten evropaiki chora mesa se afton ton topon, i mesi anatoli?
ke embasy periptosi, ine kairos na lifthoun drastika metra
ke ek merous ton foreon
ke oson anafora tin proslipsin exoterikis epidiaitisias gia tin amesin antimetopisin ke prospathian gia epilisin aftou tou flegontos thematos pou afora ton kathenan apo mas

Tuesday, June 26, 2007

Cypriot Cultural Studies

Sta plaisia tis epitaktikis anaptyxis kritikis skepsis stin Kypro opws totuti apotelei mitra kai paragwgo politismou evriskometha eis tin efhariston thesi na sas anakoinwsoume ta egkainia tou diadihtiakou topou tou epistimonikou erevnitikou kentrou gia tis Kypriakes Politistikes Spoudes (Cypriot Cultural Studies) sto http://cypriotlculturalstudies.blogspot.com. Ekei tha mporei kaneis na vrei syllabus, bibliographies, references, past papers ma kai erevnitika ponimata twn diplomatouhwn mas stis genikes kyprikes politistikes spoudes ma kai se themata eidikoterou endiaferontos opws i dramatologia, i architektoniki, i gastronomia, oi politikes epistimes k.a. opws afta sygenvoun me to kyriws endiaferon tou kentrou, pou den einai allo apo tin kritiki epanexetasi kai epanatopothesi tou kypriakou politisikou prointos - kai tis diadikasias paragwgis tou- toso sto diethnes oso kai sto topiko akademaiko topio. Plirofories gia eggrafes kai loipa themata pou aptwnte tis kath' aftis diadaskalias twn thematwn kai tis leitourgias twn tmimatwn, osonoupo.

Tin arhi ti kanei ena deigma exetastikou graptou gia to intermediate diploma in cypriot cultural studies, proion twn synergatwn tou kentrou.

Proportional representation

Or appropriating the viral.

Monday, June 25, 2007

Absurd Me

"(E)inai pleon xekatharo oti yparhei provlima ekfrasis ki afto xekina apo tin anaptyxi tis kritikis skepsi sta paidia kai syndeetai me ton leitourgiko analfavitismo. (...) An to paidi xodeuei arketes wres sto diadiktyo synomilwntas mazi me symmathites tou, antilamvaneste oti den anaptysei kritki skepsi akoma kai stin ekfrasi", simeiwse o k. Kleantous [Ypourgos Paidias kai Politismou Kyprou] kai edwse ws paradeigma ta minymata mesw twn kinitwn tilefwnwn.

First things first: Pias' jai to villo mou re!

Inta praman na eisai melos tis kyvernisis jai di tou Tassou. Panta faiei kati allo, kati exwgenes, kati xenoferto, kati pou me via enan prama erekete na 'diafropoiisi ton tropo zwis sti syhroni kypriaki koinwnia' arnitika. En eimoun jai oute eimai pellamenos twn newn tehnollogiwn. Eidika me ta kinita ehw koinwniko-symposiakous provliamtismous oso afora tin hrisi tous. Allla gia to ean kai poso ehoun epireasei sti mi anaptyxi kritikis skepsis stin Kypriaki koiwnia ehw atekmiriwti ma sovaratota stratevmeni apopsi: se mia hwra opou o kratikodiaitos ethnikistikos fassismos vriskete pantou - apo tin taxi, sto pezodromio, sto gipedo, sti vouli, sto dromo kai sta mesa mazikis epikoinwnias 'prwtis genias', i shetiki eleftheriaki katastasi pou epitrepoun ta idiwtika psifiaka mesa opws internet kai kinita, einai i moni platforma opou estw sto elahisto dynato mporoun na anptyhthoun domes kritiks skepsis. I morfologia tous kai to lexilogio tous diaferoun apo tin symvatiki kai syhna steira antillipsi tou kritikou logou - ashetws aisthitikwn politikwn kai glwssikwn protimisewn - ma to periehomeno tous einai polles fores akrivws i ekfora enos idiotypou kypriakou kritikou logou. Enos kritkou logou para-logiasmenou me tin vathitati aporia tou erwta gia to 'ma ti....?' kai me ta kypriaka politiko-politistika aipia. Me tin anti-stasi stin elovia typopoiisi twn meswn kai twn thematwn sta opoia se dimosio epipedo epitrepete i exaskisi tis diadikasias tis kritikis. Me tin ekfora, entos tou vimatos ekforas kritikis, enos allou thematologikou kai ideologikou plaisiou. Akoma kai i dianomi pliroforiwn -proswpikou estw endiaferontos- kouvala mesa apo to meso dianomis tis psevgadia pithanotitwn dimiourgias diafropioimenwn koinwniko-politikwn katastasewn apo tis opoiesdipote katastaseis mporei na prosferei i kritiki skepsi tis axiologoumenis ws 'swstis', 'kalis' i kai 'aristis' ekfrasis opws afti diadsekte se kai apo hwrous opou mouttaes jai moustakllies ehoun ton prwto, ton archeko, logo. I syneiditopoiisi toutis tis diadikasias kritikis ekfrasis kai ara i parousia tis ws epilogi poious symferei omws? Poioi mporoume na tin anehtoume ws tetoia?

Oso afora episis to pio sygkekrimeno thema tis ekfrasis entos twn oriwn twn Newn Ellinikwn - stin Kypro- o ehtesinos Politis eshei pollin yliko gia na thkiavaseis k. Kleantous. Click, click.

Jai mias jai mashese: To Kypriako Style DJ Ponokefalos

Sunday, June 24, 2007

6 weeks for this!



Michel Roux & Ilias Mamalakis

Saturday, June 23, 2007

Rover




"Spacing designates nothing, nothing that is, no presence at a distance; it is the index of an irreducible exterior, and at the same time of a movement, a displacement that indicates an irreducible alterity."

Monday, June 18, 2007

FWD: The one about the kid and the mad

"I skandinavia einai mia praxi pou kathe politismenos anthrwpos prepei na apofeugei."

(Sholiko margaritari apo gymnasio tis Larnakas.)


Edward Munch, The Day After, 1894-5, Oil on canvas

Thursday, June 14, 2007

Wednesday, June 13, 2007

723: For My Irish Oat

"It’s as if decades of proliferating sushi and shrinking plates, of clean California cuisine and exhortations to graze, have fostered a robust (or is that rotund?) counterculture of chefs and diners eager to cut against the nutritional grain and straight into the bellies of beasts. In fact, bellies (most often pork, more recently lamb) are this counterculture’s LSD."


Cholesterol Enthusiasm: It's a lifestyle choice.

Sunday, June 10, 2007

America!




>>


Untitled (And as I was green and carefree 1), 2007



Untitled (And as I was green and carefree 2), 2007

Thursday, June 07, 2007

the graveyard shi[f]t

You wanna talk about dead people? It’s all we do here at Ombion, when we’re not busily involved in our regular omphalos gazing (bing!). Wondering about dead people, gone people, I too have written my fair share of dead person posts, mixing Beckett and family (in small doses, otherwise you wake up the next day with a migraine in your second to last toe on your left foot), the shock of JD alone brought out entire essays of mourning, elegies, dedications (“ήταν ήδη νεκρός and I quote from an external source said at 3ος to the person jumping up and down in despair); the Big Mac phenomena, dear God, is just one obit after another, endangering our omphalos; the godfather of soul (JB, JD, JC[?]); shedding a tear for the poor man that “film and postmodernism” courses don’t stop talking about in the least of meaningful ways, yet we barely attempted to wax lyrical on Sontag and Ricouer. Or did I miss an episode?
Mourning, longing, aching.

“the words of a dead man
are modified in the guts of the living”
-
W.H. Auden

Ombion. The blog of guts. Faintly reminiscent of something to do with shit and turds (re antrea, eklases mas pale?) Greedy guts in fact. Still waiting on Pinter, Cavell, Kristeva, Ranciere, Butler. Harpies? Vultures. We don’t make Canons here. We dig up graveyards, smack our lips with relish, and shove in a text between bites of cheese.

Pass the toothpicks please? I think I’ve got a bit of jug jug stuck between my teeth.

Wednesday, June 06, 2007

Dwrimata

"Me lene Lilika kai eimai kala."



Thank you.

To telos tis efiveias

Or Desperate Pre-obituary Announcement

Antigrafw apo fwd email:

�� ����� ����������� �� ����� � ������ ���� �������� �������� ������ ������� ������ �� emails ��� �� �������� � ��������� �� �������� � �������� ������������� �� �� ������ �� � �������� ���� �����.
������� �������� � SMS � 99667833 � ���������� � angelin@spidernet.com.cy

Gia ton Glafko



The impossible strangulation. I paradohi tou 'eftyhws'. I akyrwsi tou enos fovou gia harin tou allou, pou zei pio ligo. Sto fantasiako o syntiritismos tou 2 paradeigmatizotan (kai) apo tin parousia tous. Onierwxi tou oikiakou. To telos den erhete me tin Allagi ma me tin aswmati kai aommati anapnoi opws ekeini diaperna tin almyra twn parathalassiwn dakrywn. Opws ekeini xerenei tis mnimes tou nerou, toso oso hreiazete o idiwtikos lygmos gia na ginei antiliptos apo osous parakolothoun, anexartitws apostasews. Katw apo ta nenomismena o psythiros tou mellontos prospathei na topothetisei hronika to prwto 1977 tou 21ou aiwna.

Na akoueis Krina. Nick Cave. Joni Davis. Aki Panou.
Na sou siwnonetai sta daktyla i zivania, gia na men apoktisei to penthos gefstiki ypostasi.





Addendum: "I am Glafkos Klerides, to you I am an unknown quantity of an unknown quality but I am going to marry your daughter for the following reasons: a. My in-laws will be 6000 miles away. b. She does not speak a word of my language and I can say what ever I like, and c. I love her."

Sunday, June 03, 2007

Current Art News

Pame san allwte.

We will be keeping you in-formed.

Our hero is going bigger (longer and uncut [old news, new discoveries])

Niko, you are my valentine!

Blog Archive