A kind of a "dangerous supplement", marked, scarred on a body, post-orgasmically, always, already in anticipation of (a) crisis OR for a desert avec 'agape'. Mindb(l)ogg(l)ing Noise. "Avalanche, would you share my last pursuit?" (Baudelaire)

Sunday, May 29, 2011

Past Lives


Gil Scott-Heron 1949-2011

Thursday, May 26, 2011

The Shistonmou Song

Books For The Beach Hotel


Owen Hatherley*, Uncommon
The history of Pulp via pop, class war and the erotic city.


"This book is a small marvel. Even within the most ambiguous cultural flowering, something transcendent is cached. Owen Hatherley knows this. Possessed of an architect's clarity and a modernist's astringent vision, he draws forth the the paradoxical and brilliant core of Britpop, and restores Pulp's contradictory genius to its proper place in history. Behind the Blairite swagger of Cool Britannia and the spackle of commercial spectacle, Hatherley finds the truth of pop culture and social antagonism, entangled with the glory and oddity of Pulp's musical career and evanescent fame. Elegant about the songs, lucid about the band's warped trajectory, and incisive about the politics of daily life coiled within the sound and lyrics and moment, Hatherley chronicles the adventures of the Sheffield gang and their "class war casanova" who came forth as the truth of a deeply false moment, bad faith you could dance to, a dialectical verdict on a singular passage in time."
Joshua Clover


*Owen Hatherley is also the multi-blogger behind the architectonic polemics of Nasty, Brutalist and Short, and others.

Wednesday, May 25, 2011

Lefkara and Free Market Economics


Alana Kakoyiannis, A Frayed Tradition, 2011

Thursday, May 05, 2011

Constantinos Taliotis, MERCEDES, 5-20 May 2011, APOTHEKE



Κωνσταντίνος Ταλιώτης
MERCEDES
5-20 Μαϊου 2011

Ο Κωνσταντίνος Ταλιώτης επιστρέφει στην APOTHEKE μετά από δύο χρόνια, με την καινούργια δουλειά υπό τον τίτλο MERCEDES.

Έχοντας διερευνήσει μεσώ της πιο πρόσφατης δουλειάς του τις έννοιες της ιστορικότητας, της αφηγηματικότητας καθώς και την αισθητική και την ηθική που διαπνέει τα Β-movies, το MERCEDES του Κωνσταντίνου Ταλιώτη «αιωρείται» μεταξύ objet trouve και εγκατάστασης, μεταξύ του κινηματογραφικού και του αρχειακού, μεταξύ του prop και του «πραγματικού». Με εσκεμμένη περιφρόνηση προς τον ενικό του νοήματος, το MERCEDES εξετάζει πρώτα και κύρια την προβληματική προνομιακή θέση του μοναδικού, του αυθεντικού έργου τέχνης, χωρίς ωστόσο να οπισθοχωρεί ουτοπικά προς τη συνεργασία και το 'σχεσιακό'. Ναρκοθετώντας επιθυμίες ιδιοκτησίας, κατηγοριοποίησης και καταλογογράφησης, το έργο του Ταλιώτη αντί να διαστέλλει το χώρο της γκαλερί τον ακυρώνει μέσω της εκμετάλλευσης της πολιτικής και της ιστορίας του χώρου, στην περίπτωση αυτή, της APOTHEKE. Την ίδια στιγμή,το MERCEDES είναι αυτό καθ' εαυτό έργο του Κωνσταντίνου Ταλίωτη, μια χαρακτηριστικά προσεκτική σκηνοθετημένη επισκόπηση των αναδιπλώσεων του design στην Τέχνη και τις -συχνά δανεικές- συζητήσεις περί αυτής.
Ανοιχτά κριτικό, το MERCEDES είναι ένα έργο το οποίο επαναεπιβεβαιώνει την παρουσία του στη μειονότητα των πλέον σημαντικών σύγχρονων Κύπριων διεπιστημονικών παραγωγών πολιτισμού.

Ο Κωνσταντίνος Ταλιώτης (1983) ζει και εργάζεται στην Αθήνα και τη Λευκωσία. Τα τελευταία χρόνια η δουλειά του έχει παρουσιαστεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στη Λευκωσία (War Fever, Κέντρο Τεχνών Λευκωσίας, Love at last sight, APOTHEKE), την Αθήνα (Kappatos Gallery, Art Athina), το Λονδίνο (Fold Gallery, The London Art Fair) και την Βενετία (Arte Laguna Art Prize).

Κωνσταντίνος Ταλιώτης
MERCEDES
5-20 Μαϊου 2011
Εγκαίνια: 5 Μαϊου 2011, 20:00
Διάρκεια Έκθεσης: 5-20 Μαϊου 2011, Δευτέρα- Σάββατο, 17:00-21:00
Πληροφορίες: 99764816 / www.apothekecontemporaryarts.com

*H ΑPOTHEKE θα λάβει μέρος και στην φετινή ART ATHINA, από της 12-15 Μαϊου 2011, με έργα της Μαρίας Τουμάζου και Μαρίας Αναστασίου.





Constantinos Taliotis
MERCEDES
5-20 May 2011
APOTHEKE


Constantinos Taliotis returns to APOTHEKE two years after his critically acclaimed show 'Love At Last Sight' with 'MERCEDES', opening on Thursday, 5th May 2011.

Having in his most recent practise explored notions of historicity, narrativity and the aesthetics and ethics of B-movies, Constantinos Taliotis' 'MERCEDES' hovers between installation and objet trouve, the cinematic and the archival, the prop and the 'real'. With an intentional disregard to the singular Taliotis' 'MERCEDES' questions first and foremost the privileged position of the individualist work of art, without however regressing to the utopia of the 'collaborative' or the 'relational'. Mining desires of ownership, categorisation and cataloguing, Taliotis' work implodes, rather than expands, the gallery space in its exploitation of the politics and history of, in this case, APOTHEKE. At the same time, 'MERCEDES' is a Constantinos Taliotis' work through and through, not least in its survey of how the design item is convolutedly multi-folded into art and its – often appropriated – debates, and its attentive staging. Unresolvedly critical 'MERCEDES' is a work which reaffirms Constantinos Taliotis as one of the most important transdisciplinary contemporary cultural producers from Cyprus.


Constantinos Taliotis (b. 1983) lives and works in Athens, Greece and Nicosia, Cyprus. In the past two years, Taliotis’ work has been exhibited in group and solo shows in Nicosia (War Fever, Nicosia Municipal Art Centre, Love at last sight, APOTHEKE), Athens (Kappatos Gallery, Art Athina), London (Fold Gallery, The London Art Fair) and Venice (Arte Laguna Art Prize).


Constantinos Taliotis
MERCEDES
5-20 May 2011
Opening: Thursday, 5th May 2011, 20:00
Duration: 5-20 May 2011, Monday- Saturday, 17:00-21:00
APOTHEKE
23 Kleanthis Christofides Street, Off Lefkonos Street, Nicosia
Info: 99764816 / www.apothekecontemporaryarts.com


*APOTHEKE will also be participating at ART ATHINA 2011, in Athens, from the 12th to the 15th May 2011, with new works by Maria Toumazou and Maria Anastassiou.

Blog Archive