A kind of a "dangerous supplement", marked, scarred on a body, post-orgasmically, always, already in anticipation of (a) crisis OR for a desert avec 'agape'. Mindb(l)ogg(l)ing Noise. "Avalanche, would you share my last pursuit?" (Baudelaire)

Thursday, June 28, 2007

SAVE PERAIOS 3 - SIGN NOW!

UPDATE: Ehoume steilei mia prwti proheiri epistoli / aitisi gia na exetastei i pithanotita na prostatefthei to ktirio. Deite tin sto telos tou post, ypograpsete sta sholia i sto emai demetris_taliotis@yahoo.com Skopos einai mehri tin Deftera, Triti na xanasteiloume kati kai na ktypisoume portes.

UPDATE 2: I Tsentas eteliase to oikopedo me endeixi 'Ergotaxio - Apagorevete I Eisodos'. Not good.

Update 3: Corrected email and typos.





I katedafisi arhise simera, apo tin Tsentas Developers. Hwris adeia katedafisis, hwris poleodomiki adeia kai hwris adeia oikodomis, ex' oson katafera na mathw mehri twra, gia ta 'luxury apartments' pou diafimizoun. O kataprasinos, myrwdatos kipos, ta dyo sintrivania kai to mikro pervoli pisw apo to spiti den yparhoun pia. I idia i oikodomi stekei akoma. Mesa ehtos apo ta fitted pou antikatestisan se kappoia stigmi ta xylina patwmata se kappoia dwmatia, den ehei allaxei katholou apo to 1947 otan ktistike. I de kouzina kai to kathistiko me to enswmatwmeno polyepiplo / kanape einai ypodagmeita leitourgikotitas kai design. To prwto ergo tou Charilaou Dikaiou stin Kypro, gia tin aderfi tou, ston tote apomwnomeno lofo tou Lykavitou. Monadiko styl gia ta kypriaka dedomena, apodeixi tis polyfwnikotitas enos idiaiterou kypriakou modernismou ma kai deigma tehnikwn pou den yparhoun se allo ktirio stin Kypro - opws i oliki ependysi tou apo mikra votsala tis thalasas topothetimena apefthias panw ston tsimentenio floio tou.




NA KAMOUMEN OTI EN NA KAMOUME TWRA. EMEINAN WRES - OI MERES. EAN PESEI TO PROSTIMO POU THA PLIRWSOUN - AFOU DEN EHOUN AKOMA ADEIA- EINAI MONO 7O LIRES!!!!! KAI OHI DEN EINAI DIATIRITEO!


I EPISTOLI:


29 Ιουνιου 2007
Λευκωσία

Αξιότιμε/η Κύριε / Κυρία,

Με την κάτωθεν επιστολή απαιτούμε όπως η δυόροφη οικία (ισόγειο και υπόγειο) που βρίσκεται στην οδό Πειραιώς 3, Λυκαβητός , Λευκωσία κυριχθεί διατηρητέα ούτως ώστε να απολαμβάνει τα προνόμια και την προστασία ενός αρχιτεκτονικού μνημείου και δείγματος πολιτιστικής κληρονομιάς και να προστατευθεί άμεσα από την σχεδιαζόμενη κατεδάφιση του από τους νέους ιδιοκτήτες του, την Tsentas Developers.

Είναι έργο του Χαρίλαου Δίκαιου (1912- ), ενός πολυδιάστατου παραγωγού πολιτισμού – και όχι απλά ενός αρχιτέκτονα/εκτελεστή- για την αδερφή του και τον σύζυγο της. Κτισμένο γύρω στα 1947 είναι ίσως το πρώτο έργο του αρχιτέκτονα στην Κύπρο μετά την επιστροφή του απο το Παρίσι (1945) όπου σπούδασε. Αυτό και μόνο του θα έπρεπε να θεωρήτε αξιόλογο για τη διαδικασία διατήρησης, αφού και αρχιτεκτονικα και κοινωνικά είναι μία πρώτη προσωποποίηση αισιοδοξίας μήνες μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και μια σημαντικότατη καταγραφή της πολεοδομικής ένταξης και έναρξης του αστικού πολιτισμού του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα στην Κύπρο.

Ως κτίσμα χαρακτηρίζεται από μια ιδιότυπη, κυπριακή προσέγγιση του αρχιτεκτονικού μοντερνισμου. Διτηρώντας την χαρακτηριστική μοντερνιστική καθαρότητα και την λιτότητα στον εξωτερικό του σχεδιασμό, και αναγνωρίζωντας την τοπο-γεωγραφική του θέση έχωντας την πρόσοψη του προς το Νότο – στα πλαίσια του φωτισμού του κτιρίου με όσο το δυνατό πιο πολύ φυσικό φως- επανερμηνεύει ταυτόχρονα λαϊκές δομικές τεχνικές (επενδυμένο σχεδόν εξ ολοκληρού από μικρά βότσαλα τα οποία είχαν τοποθετηθεί απευθείας επάνω στον μπετόν αρμέ φλοιό του). Κάτι που χρησημοποιήθηκε στη συνέχεια από άλλους αρχιτέκτονες και που έτσι οριοθετεί το χώρο του κυπριακού αρχιτεκτονικού μοντερνισμού ως ήδη, επισης, τις απαρχές και τις συγγένειες του με τον μετα-μοντερνισμό αισθητικά και πολιτικά. Η οικια στην Πειραιως 3 λογω χρονολογίας είναι όχι απλά η έναρξη τούτης της εκλεκτικής συγγένειας κυπριακής αρχιτεκτονικής και του μεταιχίου μεταξύ μοντερνισμού και μεταμοντερνισμού, μα μάλλον αποτελούσε λόγω χρονολογίας και σημαντικό σημείο αναφοράς για μεταγενέστερα κτίρια όπως η οικία Κάνθου, πρώιμο έργο του Νεοπτόλεμου Μιχαηλίδη κατασκευασμένο μεταξύ των χρονολογιών 1949-1952.

Εσωτερκά η διαρύθμηση του πέραν της εξαιρετικής λειτουργικότητας βριθεί μοναδικών ενσωματομένων επίπλων (δες σαλόνι) και χώρων αποθήκευσης, σε όλα τα δωματία του σπιτιού, που έχουν μείνει σχεδόν ανέπαφα παρά την ηλικία τους και είναι με τη σειρά τους παραδείγματα της λεπτομερούς προσοχής στην εσωτερική διακόσμηση ενός μοντερνιστικού σπιτιού. Η κουζίνα έπισης είναι σχεδιασμένη για να υποδεχθεί και να ενσωματώσει στο χώρο όλες τις τότε σύγχρονες οικιακές συσκευές. Μέχρι τις 28 Ιουνίου το κτίριο πλαισιωνόταν επίσης από ένα καταπράσινο κήπο, με θάμνους, δέντρα, βότανα, δυο συντριβάνια - λίμνες που πολεοδομικά και περιβαλλοντικά αποτελούσε σημείο αναφοράς ήπειας ανάπτυξης -μα και μνήμης – στον υπερπληρή πολυκατοικιών λόφο του Λυκαβητού.

Η διατήρηση του κτιρίου, κατ αρχήν, και εν συνεχεία η επαναφορά του οσο το δυνατό στην αρχική του μορφή, είναι άμεση και επιτακτική ανάγκη. Δείγματα τέτοιας αρχιεκτονικής και κοινωνικό-πολιτιστικής αξίας είναι εξαιρετικά σπάνια Ευελπιστουμέ πως θα εξετάσετε το αίτημα μας άμεσα, με ευαισθησία και με διαφάνεια.

Μετά Τιμής

Δημήτρης Ταλιώτης -99746392 / demetris_taliotis@yahoo.com
Κωνσταντίνος Ταλιώτης -99719169
Κατίνα Σαούλλη -99485165
Ορέστης Λάμπρου – 99596276
Ευθυμία Άλφα - 99463407
Μάριος Χρυσάνθου- 99469383

6 comments:

Aceras Anthropophorum said...

Αν τα καταφέρετε μπράβο σας. Τζαι να το ρίξουν όμως, πάλε, το να φωνάζουν έστω τζαι κάποιοι, είναι έναν κάποιοβ βήμαγ για να αλλάξει μια νοοτροπία. Ίσως ο επόμενος ιθύνων να αντραπεί κάπως όταθ θα έσιει τοφ φάλελλον του επόμενου που ΄ν να ππέσει. Αυτόμ που κάμνετε συμβάλλει στο να δημιουργηθεί μια κλίμακα αξιώμ που αυτήν την στιγμήδ δεν υπάρχει, η τουλάχιστοδ δεν εν αρκετά δυνατή.

Εγιώ που σας ιγράφω πριν 15 χρόνια εκοκορεύκουμουμ πους ήμουν ο μιτσιόττερος κυπραίος που εκλέγην σε συμβούλιοβ βελτιώσεως μεγάλης κοινότητας (στραβάρα μες ταμ μάθκια μας). Το σύστημαν αξιώμ μας τότες είσιεν την καθαριότηταν πάνω που ούλλα. Οικολογία ενομίζαμεμ πως ήταν το να καθαρίζεις τες στράτες τζαι τα χαντάτζια τζαι να ρίφκεις τα ετοιμόρροπα σπίθκια να μεν τρων οι ποντίτζιες τον κόσμον, να αννοίουν τα στενά να ρέσσουν τα αυτοκίνητα. Στραβάρα μες τα μμάθκια μας αλλη μιάφ φοράν. Ισοπαιδόσαμεν 32 σπίθκια. Αφήκαμεν πεντέξη σε ούλλον το χωρκόμ όπου εκατοικούνταν ακόμα κάτι γέρους ή που εν εμποδίζαν πολλά την κυκλοφορίαν. Που την μιαν ερίφκαμεν δίχωρα, τρικάμαρα με νηλιακούς, μαρκυνάρκα του περασμένου ή της αρκής τούτου του αιώνα τζαι που την άλλην επιορώνναμεν έναχ χτίστην που έξερεν να δουλεύκει ακόμα τημ πέτραγ για να μας κάμνει πλακόστρωτα κιτsh, τα οποία σήμμερα ελουβήσαν τζαι εγινήκας σαν τημ μαύρην γερημίαν. Αυτόν ήταν το σύστημαν αξιώμ μας τζαι αν υπήρχεν κανένας που είσιεν διαφορετικές ευαισθησίες που μας, ίσως να μας επροβλημάτιζεν. Αμ μας ελάλεν τα πράματα όπως απλά τα λαλείτε εσείς στο γράμμας σας, μπορεί να εγλίτωννεν αλλό κανέναν που τζείνα τα υπέροχα μνημεία της χωρκάτικης αρχιτεχτονικής που εσκοτώσαμεν που την αμορφωσιάμ μας.

Υστερα που επήα εξωτερικόν τζαι αννοίξαν λοίον ταμ μάθκια μου έκλαια πας τα ερήπια τζαι ελάλουν ότι αυτός ο τόπος δες σώζεται με τίποτε. Έππεσα έξω. Οι "χώρκατοι" που με εδιαδεχτήκαν, δεν ιξέρω πως, αλλά αλλάξαν όσον άλλαξα τζαι γω μες τα πανεπηστήμια. Λλία χρόνια μετά, τα πεντέξη σπίθκια που εμείναν ακυρήξαν τα διατηρηταία τζαι εδώκαν κίνητρα στους ιδιοχτήτες τζαι εσάσαν τα με σέβας στην παράδωσην. Η κοινότητα αγόρασεν τζαι θκυο τζιαι ανακαινήσαν τα. Οι πλατείες όμως τζαι τα στενά που "εκαθαρίσαμεν" τότες για να φέρουμεν την πρόοδον τζαι την ανάπτυξην επήαν εις το γαμόσh... τζαι στηθ θέσην τους έσιει κακόγουστες διπλοκατοικίες με καταστήματα πουκάτω...

Πού ήσαστιν τότες;

Anonymous said...

pou to esteilete? pou ypografoume?
x

Demetris said...

Thank you gia ta emails ktl

Keep them coming - (x) - jai i epistoli estaliken sto dimotiko mihaniko. To prwto skali tis diadikasias.

shashoura said...

na ypograpsoume!
pou/pws?

Demetris said...

Eipame.
Dame: demetris_taliotis@yahoo.com

nekatomenos said...

en ekatalava akrivos pos ypografoume- na sou steiloume email me onoma tzai contact info fantazoumai? kammo to tora.
Waiting for updates.

Blog Archive