A kind of a "dangerous supplement", marked, scarred on a body, post-orgasmically, always, already in anticipation of (a) crisis OR for a desert avec 'agape'. Mindb(l)ogg(l)ing Noise. "Avalanche, would you share my last pursuit?" (Baudelaire)
Sunday, July 12, 2009
47.11 - Feeding Mia Farrow
YERVANT DER PARTHOGH: 47.11 - Feeding Mia Farrow
APOTHEKE 13 - 20 ΙΟΥΛΙΟΥ 2009
Ταυτόχρονα με την ραγδαία, πρόσφατη μεταμόρφωση των τεχνολογιών της παρακολόυθησης και ακρόασης γεγονότων από μέσα όπως το Youtube και τα blogs, διαφοροποιήται και η πραγωγή της συλογικής μνήμης ως επίσης και η αντίληψη του 'τραυματικού' . Ένα απέραντο αρχείο ιδωτικών και τοπικών γεγονότων ως επι το πλείστον συγκρουσιακών εχεί διαμορφώσει τον σύγχρονο διεθνή κοινό τόπο, που στην συνέχεια επανιδιοτικοποίηται και χρησημοποιήται ανάλογα. Το έρωτημα του ανήκειν γίνεται ερωτηματικό της ψηφιακής μας μνήμης, της ευκρίνιας και του κάδρου της εικόνας, όπως αυτή παραμένει καταγωγικά ανεξιχνίαστη. Η πρόσφατη - αποτυχημένη - απεργία πείνας της Mia Farrow για το Darfur από το Connecticut, μια κραυγαλέα ιδιωτικοποιήση ενος διεθνόυς προβλήματός και μια αλλίωση του αρχείου της διασποράς του ως ειδικότερα τοπικό, αποτέλεσε το έναυσμα για τον Yervant Der Parthogh, να επισκευθεί το προβληματικό από πλεύρας ιδιωκτησιακού καθεστώτος, ιδιωτικό του αρχείο κινηματογραφήμενών συγκρούσεων και να διερωτηθει μέσω της ανακατασκευης του για τον ρολο του θεατή-δημιουργού στην διαδικασία αναδιανομής ρόλων και δικαιωμάτων χρήσης. Φέρνωντας μαζί τεχνικές δανεισμέμένες από μουσικά video clips, πολεμικό ρεπόρταζ και μεθόδους παρακολούθησης το έργο του Yervant Der Parthogη '47.11 - Feeding Mia Farrow' συνθέτει ένα τρίτο αρχείο μεταξύ ιδιωτικόυ και δημόσιου, μεταξύ ενημέρωσης και αποξένωσης, μεταξύ πνευματικής ιδιοκτησίας και πνευματικής τρομοκρατίας. Ανιχνεύει έτσι τροφή για την μετεξέλιξη του αρχείου και των χρήσεων του, μακρία από έμμονες ανορεξικές, ιδιωτικοποιήσεις αλλα όχι και τόσο μακρία από την τηλεόραση του σπιτίου μας.
Το '47.11 - Feeding Mia Farrow' αποτελεί το πρώτο απο μία σείρα επικέψεων του Yervant Der Parthogh σε αρχεία και τράπεζες μνήμης. Τον Νοέμβριο θα παρουσιαστεί από την APOTHEKE η βίντεο-εγκτασταση "Around The Silence" ενω ετοιμάζεται και το βιβλίο φωτογραφιών του με τίτλο "Walking Through Rooms And Stopping".
Yervant Der Parthogh, 47.11 - Feeding Mia Farrow
Εγκαίνια Έκθεσης: 13 Iουλίου 2009, 20:00
Διάρκεια Έκθεσης: 13 - 20 Iουλίου 2009, 17:00 - 21:00
APOTHEKE, Κλεάνθη Χριστοφίδη 23, Πάροδος Λεύκωνος, Παλία Λευκωσία
Πληροφορίες: 99764816
YERVANT DER PARTHOGH: 47.11 - Feeding Mia Farrow
APOTHEKE 13 - 20 JULY 2009
The recent, radical transformation of the technologies of observing and auscultating unfolding events via media such as Youtube and blogging, differentiates the production of collective memory as well as the context and meaning of 'trauma'. A vast archive of private, local, mostly confrontational events defines today's international communality, a communality which in turn is re-privatised and appropriated accordingly. The quest-ion of belonging becomes a query regarding digital memory, the resolution and framing of images, provided the images themselves remain genealogically untraceable. Mia Farrow's recent - failed hunger strike for Darfur from Connecticut , a screaming privatization of an international issue and a shift in its dissemination as of a specific local archive, triggered Yervant Der Parthogh's visit to his own archive of problematically copyrighted filmed conflicts. A visit which immediately becomes aporetic vis-a-vis the role of the viewer-author within the broader process of redistributing parts and permits in such an archive's reconstruction. Bringing together techniques from music videos, war reportage and CCTV surveillance, Yervant Der Parthogh's 47.11 - Feeding Mia Farrow synthesizes a third archive in-between public and private, briefing and alienation, in-between copyright and cultural terrorism. 47.11 -Feeding Mia Farrow thus traces supply lines to nurture the peripeteia of the archive and its uses, supply lines unadulterated by the amassing ravingly anorexic privatizations yet not that far from our domestic t.v. sets.
'47.11 - Feeding Mia Farrow' is the first of a series of visits by Yervant Der Parthogh to archives and data banks. In November APOTHEKE will present his video-installation titled "Around The Silence", while he is also currently working on a photo-book titled "Walking Through Rooms And Stopping" which is to be published in early 2010.
YERVANT DER PARTHOGH: 47.11 - Feeding Mia Farrow
Opening: 13 July 2009, 20:00
Duration: 13 - 20 July 2009, 17:00 - 21:00
APOTHEKE, 23 Kleanthi Christofidi Street, Off Lefkonos, Old Nicosia
Info: 99764816
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Blog Archive
-
►
2003
(7)
- December 2003 (7)
-
►
2004
(261)
- January 2004 (22)
- February 2004 (18)
- March 2004 (43)
- April 2004 (30)
- May 2004 (29)
- June 2004 (16)
- July 2004 (14)
- August 2004 (15)
- September 2004 (11)
- October 2004 (30)
- November 2004 (21)
- December 2004 (12)
-
►
2005
(26)
- January 2005 (4)
- February 2005 (6)
- March 2005 (3)
- April 2005 (3)
- May 2005 (3)
- June 2005 (3)
- July 2005 (2)
- October 2005 (1)
- December 2005 (1)
-
►
2006
(165)
- January 2006 (1)
- February 2006 (1)
- May 2006 (3)
- June 2006 (11)
- July 2006 (23)
- August 2006 (3)
- September 2006 (16)
- October 2006 (31)
- November 2006 (35)
- December 2006 (41)
-
►
2007
(353)
- January 2007 (58)
- February 2007 (40)
- March 2007 (46)
- April 2007 (27)
- May 2007 (20)
- June 2007 (24)
- July 2007 (30)
- August 2007 (23)
- September 2007 (21)
- October 2007 (42)
- November 2007 (18)
- December 2007 (4)
-
►
2008
(153)
- January 2008 (16)
- February 2008 (33)
- March 2008 (25)
- April 2008 (11)
- May 2008 (14)
- June 2008 (8)
- July 2008 (2)
- August 2008 (3)
- September 2008 (4)
- October 2008 (5)
- November 2008 (18)
- December 2008 (14)
-
▼
2009
(151)
- January 2009 (16)
- February 2009 (20)
- March 2009 (21)
- April 2009 (11)
- May 2009 (15)
- June 2009 (8)
- July 2009 (12)
- August 2009 (3)
- September 2009 (8)
- October 2009 (12)
- November 2009 (10)
- December 2009 (15)
-
►
2010
(82)
- January 2010 (7)
- February 2010 (10)
- March 2010 (6)
- April 2010 (8)
- May 2010 (7)
- June 2010 (10)
- July 2010 (6)
- August 2010 (4)
- September 2010 (3)
- October 2010 (7)
- November 2010 (10)
- December 2010 (4)
-
►
2011
(114)
- January 2011 (5)
- February 2011 (14)
- March 2011 (34)
- April 2011 (16)
- May 2011 (14)
- June 2011 (4)
- July 2011 (6)
- August 2011 (11)
- September 2011 (6)
- October 2011 (2)
- November 2011 (1)
- December 2011 (1)
-
►
2012
(9)
- April 2012 (1)
- September 2012 (1)
- October 2012 (6)
- November 2012 (1)
-
►
2013
(3)
- August 2013 (1)
- October 2013 (1)
- December 2013 (1)
-
►
2014
(10)
- October 2014 (3)
- November 2014 (1)
- December 2014 (6)
-
►
2015
(5)
- January 2015 (3)
- February 2015 (2)
-
►
2017
(1)
- September 2017 (1)
3 comments:
an po oti ekatalava tha tan psemmata. kai i metafrasi mou thimizei kati bots pou me ladi me xydi.
SUCCESS!!!
"art is difficult", 'nambu na kamumen?
maria t
Post a Comment