A kind of a "dangerous supplement", marked, scarred on a body, post-orgasmically, always, already in anticipation of (a) crisis OR for a desert avec 'agape'. Mindb(l)ogg(l)ing Noise. "Avalanche, would you share my last pursuit?" (Baudelaire)

Sunday, July 05, 2009

ART IS DIFFICULT - GET OVER IT!


Phileleftheros, Sunday, 5th July 2009, p. 44*



ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ - ΚΡΙΤΙΚΗ
Αpotheke, ένας καινούργιος χώρος γεννιέται
Με τη Μαργαρίτα Παρασκευαΐδου
ΕΝΑΣκαινούργιος χώρος για τα σύγχρονα εικαστικά δρώμενα έχει δημιουργηθεί στην παλιά Λευκωσία, περιοχή Φανερωμένης. Στον χώρο έχει δοθεί το όνομα Αpotheke, μια εύστοχη ονομασία αν αναλογιστεί κανείς ότι παλαιότερα ήταν μια αποθήκη και ότι βρίσκεται σε μια οδό γεμάτη με αποθήκες. Πρόκειται για μια ιδιωτική πρωτοβουλία των Κωνσταντίνου και Δημήτρη Ταλιώτη. Η πρώτη έκθεση που παρουσιάστηκε ήταν του Κωνσταντίνου Ταλιώτη με τίτλο «Love at last sight» (Έρωτας με την τελευταία ματιά) και είχε διάρκεια από τις 19 μέχρι τις 30 Ιουνίου. Πρόκειται για μια σειρά από έξι φωτογραφίες, που σαν κοινό παρονομαστή έχουν σενάρια καταστροφής.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ίδιου του καλλιτέχνη προσπάθεια του είναι να διακωμωδήσει την εμμονή του ανθρώπου με την ιδέα της καταστροφής σαν κάτι το καταλυτικά αποκαλυπτικό, παρουσιάζοντας πτυχές της διαδικασίας της διάλυσης. Η διακωμώδηση γίνεται εμφανής μέσα από την επιλογή των τίτλων των φωτογραφιών όπως για παράδειγμα «Where Ι signal you where you go» παρμένο από την κυπριακή φράση, «πού σου νεύκω, πού πάεις» ! Αυτό που είναι εμφανές είναι ότι οι φωτογραφίες σαν ξεχωριστές οντότητες δεν θα κατόρθωναν να μεταδώσουν στον θεατή τα διάφορα μηνύματα.
Για την κατανόηση της έκθεσης σαν όλο καθώς και για να μπορέσει ο θεατής να την διαβάσει με τον «σωστό» τρόπο είναι απαραίτητο τόσο το κριτικό σημείωμα του καλλιτέχνη, αλλά και οι τίτλοι των φωτογραφιών. Αυτό οφείλεται κυρίως στον σχετικά περίπλοκο τρόπο σκέψης του καλλιτέχνη και στον τρόπο που συνδέει μαζί τις διάφορες οπτικές και φραστικές πληροφορίες για να εκφράσει αυτό που θέλει να πει. Η διερεύνηση που χρειάζεται για να κατανοήσει κάποιος τι προσπαθεί ο Κωνσταντίνος να εκφράσει μπορεί να απωθήσει ορισμένους που είναι έτοιμοι να βγάλουν βιαστικά συμπεράσματα. Γίνεται όμως εμφανές ότι ο καλλιτέχνης δεν ενδιαφέρεται για τους περιστασιακούς ενδιαφερόμενους, αλλά αποτείνεται σε άτομα που θα προβληματιστούν μέσα από την δουλειά του και είναι έτοιμοι να δώσουν προσοχή στο τι έχει να πει.
Σε αυτούς απευθύνεται και με αυτούς θέλει να ανοίξει διάλογο. Όσοι πιστοί προσέλθετε.

Συνέχεια στις εκδηλώσεις του πολυχώρου Αpotheke δίνει η έκθεση φωτογραφίας του Ορέστη Λάμπρου με τίτλο ΝΙC. Η έκθεση θα έχει διάρκεια από τις 3 μέχρι τις 10 Ιουλίου. Ο καλλιτέχνης φωτογραφίζει το εγκαταλελειμμένο αεροδρόμιο Λευκωσίας που έχει σαν διεθνές κωδικό όνομα σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, ΝΙC. Οι φωτογραφίες αποτελούν μέρος της καταγραφής του Αρχιτεκτονικού μοντερνισμού της Κύπρου.
Αναμένουμε με ενδιαφέρον τις επόμενες εκδηλώσεις και τη γενική εξέλιξη του χώρου.
* Η Μαργαρίτα Παρασκευαΐδου είναι κριτικός Τέχνης.


*Three pages after an admitedly stale interview of Giwrgos-Ikaros Babasakis

Blog Archive