A kind of a "dangerous supplement", marked, scarred on a body, post-orgasmically, always, already in anticipation of (a) crisis OR for a desert avec 'agape'. Mindb(l)ogg(l)ing Noise. "Avalanche, would you share my last pursuit?" (Baudelaire)

Sunday, October 10, 2004

rest-in' a sign - jacques derrida

adieu, pou jiame, pou jinous pou en to perimeneis:

And Life, a little bald and gray,
Languid, fastidious, and bland,
Waits, hat and gloves in hand,
Punctilious of tie and suit
(Somewhat impatient of delay)
On the doorstep of the Absolute.
(T.S.Eliot, 'Spleen')

Solitude, reef, star
To whatever it was that was worth
Our sail's white solicitude.
(S. Mallarme, 'Salutation')

Je suis le ténébreux, -le veuf, -l'inconsolé,
Le prince d'Aquitaine à la tour abolie:
Ma seule étoile est morte, -et mon luth constellé
Porte le soleil noir de la Mélancolie.

...

Suis-je Amour ou Phébus, Lusignan ou Biron?
Mon front est rouge encor du baiser de la reine;
J'ai rêvé dans la grotte où nage la sirène...
Et j'ai deux fois vainqueur traversé l'Achéron,

Modulant tour à tour sur la lyre d'Orphée
Les soupirs de la sainte et les cris de la fée

(de Nerval, 'El Desdichado')

Κι ήρθε ή φωνή του γέρου, αύτή την ένιωσα
πέφτοντας στην καρδιά της μέρας
ήσυχη, σαν ακίνητη :

"Κι α, με δικάσετε να πιω φαρμάκι, ευχαριστώ το
το δίκιο σας θα 'ναι το δίκιο μου που να πηγαίνω
γυρίζοντας σε ξένους τόπους, ένα στρογγυλό
λιθάρι.

Το θάνατο τον προτιμώ
- ποιος πάει για το καλύτερο ο θεός το ξέρει".


No comments:

Blog Archive